Huhtikuu 2024

Karhuseuran säännöt

YHTEISÖN NIMI JA KOTIPAIKKA

Yhteisön nimi on Karhuseura ja sen kotipaikka on Säkylä. Karhuseura on ollut kaupparekisterissa, Y-tunnus: 2030481-0, 12.4. - 7.12.2006 välisen ajan, tällöin kotipaikka oli Jyväskylä. Tällä hetkellä Karhuseura ei ole enää rekisteröity yritys, mutta jatkaa entiseen tapaan rekisteröimättömänä yrityksenä. Varainhankintaan liittyen Karhukauppa ja Webhostelli Teddy Webhost ovat Karhuseuran tuotemerkkejä.

TARKOITUS JA TOIMINNAN LAATU

Seuran tarkoituksena on herättää ja ylläpitää yleistä mielenkiintoa karhuja kohtaan, sekä edistää ja tukea karhuharrastustoimintaa maassamme. Tosiasiallisten karhujen osalta seuran päämääränä on karhujen elinmahdollisuuksien säilyttäminen ja parantaminen, näiden hyvinvointi, lajin suojelun edistäminen ja oikeuksien valvonta.

Seuran toiminta ei rajoitu pelkästään tosiasiallisiin karhuihin, vaan karhuihin liitetty kulttuurinen puoli on keskeisesti toiminnassa myös esillä. Kulttuurikarhujen osalta seura pyrkii karhuharrastuksen lisäämiseen ja sekä menneiden aikojen että nykyaikaisen karhukulttuurin ja -mystiikan tunnetuksi tekemiseen eri toimintamuotojen avulla.

Seura aikoo levittää mahdollisuuksien mukaan karhutietoutta suuren yleisön keskuuteen. Tarkoituksensa toteuttamiseksi seura harjoittaa karhuaiheista tiedotus-, julkaisu- ja tutkimustoimintaa. Seura on olemassa vain Internet -verkossa. Oman kotisivun avulla toivotaan saatavan kontakteja muihin asiasta kiinnostuneisiin tahoihin. Seura järjestää tarvittaessa karhuharrastukseen liittyviä tilaisuuksia.

JÄSENET

Karhuseura lopetti jäsenrekisterin pidon 9.9.2004 lähtien, seuralla ei ole siis enää jäseniä lainkaan. 01.04.2007 lakkautettiin säännöllisesti tiedotteita lähettävä jakelulista ja se korvattiin RSS:llä. Myöhemmin on käytössä on ollut jakelulista, joka lähettää postia ainoastaan poikkeustapauksissa ja vuoden lopulla.